Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 08 Geg 2024 12:30

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 6 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 20 Kov 2013 16:20 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
1966 m. liepos 3 d. Punios šile pasirašyta Punios Sutartis


1966 m. liepos 3 d. Punios šile įvyko Lietuvos turizmo pionierių sąskrydis, kuriame buvo pasirašyta 30 punktų Punios Sutartis ir 3 paragrafų Turistų Statutas.

Jų paruošimo iniciatoriumi buvo Vincas Kavaliauskas.

Tais metais Punios šile grupė jaunų pasiryžėlių (Vincas Kavaliauskas, Juozas Dapkevičius, Kęstutis Vaškelis, Algimantas Jucevičius, Rimantas Matulis, Rimantas Krupickas, Gediminas Ilgūnas ir kiti) pasirašė sutartį kaip turi gyventi ir keliauti turistas.

Statuto įvade sakoma:

"Tu - turistas: gamtos draugas, žmonių bičiulis, gimtosios žemės sūnus. Kiekvienas Tavo žygis teneša naudą gamtai, žmogui, Tėvynei."

Buvo parengtas turisto statutas, o jo nuostatos platinamos tarp akademinio jaunimo. Buvo siekiama stiprinti dorovines vertybes, ugdyti drąsą, ryžtą, iniciatyvumą, savitarpio paramą ir pagalbą, kiekvieno žygio ir gyvenimo dienos prasmingumą ir tikslingumą.

Įdomi šios sutarties kūrimo smulkmena - pati sutartis buvo surašyta ranka ir, kad budrūs tarybinio gyvenimo sergėtojai nerastų autoriaus, sutartį surašė Marijampolės (tuometinio Kapsuko) mokinukė, kurios niekas negalėjo įtarti, nes nelabai kas ir žinojo apie šitą perrašinėtoją.

Punios sutarties dalyviai:

1. Kavaliauskas Vincas [parašas]
2. Stražauskas Edvardas [parašas]
3. Vaškelis Kęstutis [parašas]
4. Jucevičius Algimantas [parašas]
5. Bartkevičius Mečislovas [parašas]
6. Krupickas Rimas [parašas]
7. Matulis Rimas [parašas]
8. Dapkevičius Juozas [parašas]
9. Ilgūnas Gediminas [parašas]
10. Lavinskas Algimantas [parašas]

Visa Punios sutartis yra atspausdinta čia:

Žygeivis, Nr.8, 1989 m. spalis
download/file.php?id=117
download/file.php?id=116

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 05 Gru 2021 18:58 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
Punios sutartis yra atspausdinta čia:

Žygeivis, Nr.8, 1989 m. spalis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 05 Gru 2021 19:04 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
1966 m. liepos 3 d. Punios šile pasirašytos "Punios Sutarties" signatarų parašai


Prikabinti failai:
Punios šilo sutarties (1966 m. liepos mėn. 3 d.) signatarų parašai.jpg
Punios šilo sutarties (1966 m. liepos mėn. 3 d.) signatarų parašai.jpg [ 240.19 KiB | Peržiūrėta 1241 kartus(ų) ]

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.
Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 05 Gru 2021 19:27 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina

https://www.facebook.com/vytenis.dapkevicius

Vytenis Dapkevičius
2021 Gruodžio 3 d., 20:28


Neseniai mano tėčio, Juozo Dapkevičiaus archyvuose buvo rastas Punios sutarties egzempliorius. Dokumentas man pasirodė įdomus, reikšmingas turizmo (žygeivių) judėjimams, atspindintis to laikmečio dvasią ir turintis tam tikrą „svorį“. Kadangi jo internetuose rasti nepavyko, norėčiau jį paviešinti. Komentaruose pasidalinsiu savo įspūdžiais, kurie kilo man jį perskaičius ir ką yra tekę girdėti apie šią sutartį.
_____

Egz. Nr. 000000

1966
PUNIOS
sutartis


Lietuvos turizmo pionierių atstovai susirinkę į savo sąskrydį Punios šile, įvykusį 1966 m. liepos mėn 3d. remdamiesi savo turistine patirtimi, nuolat skelbiamomis žiniomis turizmo klausimais spaudoje, bei Lietuvo[s] turizmo veikėjų pasisakymais įv. sąskrydžiuose bei konferencijoje, pripažino, kad:

1. Per paskutinius kelerius metus Lietuvoje turistinis judėjimas žymiai pagyvėjo ir šiai dienai jau turi masinį pobūdį;

2. Kartu su pažangiomis turizmo formomis, masių tarpe dažnai pasireiškia ir parazitiniai nukrypimai nuo sveiko turizmo pozicijų: tur. tradicijų, gamtos apsaugos, etikos, turistinės kultūros ir kt. srityse;

3. Turizmui tampant masišku reiškiniu, šis taip pat didėjantis turistinis parazitizmas neigiamai atsiliepia bendram turistiniam judėjimui respublikoje, jį stabdydamas, demoralizuodamas turistinį jaunimą, nešdamas žalą kraštui, visuomenei ir turizmo propagandai.

Sąryšyje su tuo, sąskrydžio dalyviai vieningai pripažino, kad būtina artimiausiu metu imtis ryžtingų priemonių prieš šiuos parazitinius reiškinius turistų tarpe. Bendromis turizmo entuziastų pastangomis skiepyti turizmo masėse sveikas, pažangias ir vieningas turistines tradicijas.

Tam įgyvendinti, priimti šie nutarimai:

A. Pagrindiniai turizmo tikslai.

1. Visus tur. žygius pravesti tvirtos turistines draugystės dvasioje, vadovaujantis principu: turistinė draugystė – tvirčiausia draugystė. Atsitiktiniuose kelių tur. grupių susitikimuose žygio metu, taip pat vadovautis principu: turistas turistui – draugas.

2. Tur. žygyje nuolat laikyti dėmesio centru faktą, kad turizmas nėra vien turininga poilsio forma, bet taip pat – galingas žmogaus auklėjimo veiksnys. Nuolat siekti žygių tikslingumo, aiškaus, akcentuoto tikslo. Išsamios informacijos pagalba žygyje plėsti jo dalyvių akiratį, pasaulėžiūrą, žinias apie savo kraštą, ugdant juose sveiką patriotinę dvasią bei meilę savo kraštui ir jo šeimininkui – žmogui.

3. Pasmerkti ir gniaužti užuomazgoje įv. šovinizmo pasireiškimus tur. žygiuose, kaip atnešančius didelę žalą bendram turizmo reikalui.

B. Turistas ir visuomenė.

4. Žygio metu nuolat laikyti dėmesyje, kad kiekvienas turistas savo asmenyje atstovauja savo tur. kolektyvą, savo kraštą. Atstovauja visuomenės akyse mūsų turistinę šeimą.

5. Visur ir visada kovoti už dorą turisto vardą.

6. Tarpusavio santykiuose, keliaujant mišriomis grupėmis, laikytis bendrų priimtų vaikinų ir merginų korektiško bendravimo bei takto normų, neiššaukiant nereikalingų kalbų vietinių gyventojų tarpe.
Nedaleisti be būtino reikalo vaikinų ir merginų bendrų nakvynių, tuo užkertant kelią, kad ir nepagrįstomis, amoralinėms paskaloms apie turistus, tarp vietinių gyventojų ir turistų – naujokų.

7. Kovoti grupėje už drausmės ir tvarkingumo aukštą lygį žygio metu, nedarant valkatų įspūdžio sutiktiems kelyje žmonėm[s].

8. Ugdyti turistų tarpe teisingą pažiūrą į vietin. gyventojus. Jie – pirmieji turisto pagalbininkai ir bičiuliai žygyje, teikiantieji jam nakvynę, maistą ir pirmąją pagalbą. Gniaužti užuomazgoje smulkų vagiliavimą soduose, daržuose, netaktišką elgesį su vietin. gyventojais; automašinų variuotojais, šiukšlinimą stovyklavietėse ir kt. veiksmus, nesiderinančius su turisto vardu, žeminančius jį visuomenės akyse. Bendraujant su viet. gyventojais, sąžiningai spręsti bet kurį iškilusį ekonominio ar ūkinio pobūdžio klausimą.

9. Nakvyvietes pas gyventojus visuomet palikti pavyzdingoje tvarkoje, tuo atsidėkojant šeimininkams už jų svetingumą.

10. Netaktiško elgesio su vietin. gyventojais atvejus svarstyti kiekvieną vakarą – žygio eigos aptarimo metu.

11. Nedaleisti tur. žygiuose jokių svaiginamųjų gėrimų vartojimo, kaip pačia savo esme amoralaus elgesio, nesuteikiančio garbės turistui.

12. Rūkantiems – nereklamuoti šios savo ydos tur. žygyje, jo dalyvių tarpe.

13. Amoraliems, savanaudžiams, anarchistams – ne vieta turistų tarpe.

14. Neleisti už respublikos ribų tur. grupes, neįgijusias turistinės patirties, bei neužsirekomendavusias teigiamai respublikiniuose turistiniuose maršrutuose, traktuojant jas, kaip grupes su nežinomomis moralinėmis savybėmis, galinčias savo elgesiu pakenkti Lietuvos turisto vardui – svetur.

15. Pripažinti netinkamą – kovą su vietiniais degtindariais – nusiaubiant jų degtinės gamybos įrankius. Reikalui esant – naudoti tam taktiškesnes bei vaisingesnes priemones.

16. Neapgaudinėti automašinų vairuotojus, stabdant juos pakelta ranka, o kelionės gale – brukant jiems „Autostop“ talonus.

C. Gamtos ir kultūros paminklų apsauga.

17. Vieningai remti gamtos ir paminklų apsaugos darbą. Propaguoti jį žygiuose, bei kt. turistinėse priemonėse, kaip neatskiriamą turistų veiklos palydovą.

18. Demaskuoti gamtos ir paminklų apsaugos įstatymų pažeidėjus, signalizuojant apie juos bei jų parazitinės veiklos pėdsakus valst. gamtos ir paminklų apsaugos komitetui, inspekcijoms, arba (nežinant, kur kreiptis) tiesiog – Punios Sutarties Centriniam Štabui.

19. Šefuoti atskirus objektus (miškus, paminklus ir pan).

20. Palaikyti ir nuolat plėsti bendradarbiavimo ryšius su miškų ūkio darbuotojais (eiguliais, girininkais ir pan.).

21. Periodiškai rengti masinius tur. draugystės žygius, gamtos bei paminklų globos, šefavimo ir pan. temomis.

22. Žygių ir kt. tur. priemonių metu, įrengti stovyklose tūrus ir palikti juose raštelius, populiaria forma propaguojančius gamtos ir paminklų apsaugą.

23. Visus žinomus bei naujus tur. maršrutus, objektus, gamtos kampelius skirti į dvi kategorijas:

I – turistinius,
II – ekskursinius.

Pirmajai kategorijai priskirtini visi tur. kampeliai, maršrutai bei objektai, kurie dar neišpopuliarinti liaudies masėse ir dėka to nepaliesti naikinančios jų grožį žmogaus rankas.

Į antrąją grupę įeina visi plačiai žinomi ekskursiniai maršrutai ir tur. objektai, į kuriuos jau praminti keliai masiniam turizmui.

24. Visus, besidominčius turizmu, skirti į dvi kategorijas:

I – turistus
II – ekskursantus.

Pirmai kategorijai priskirtini visi, kurie tur. žygius atlieka aktyviomis keliavimo priemonėmis, žygiuose laikosi turistinės etikos taisyklių, moka kultūringai elgtis gamtoje bei savo elgesiu neteršia Lietuvos turisto vardo visuomenės akyse.

Antrajai kategorijai priskirtini visi, kurie vengia aktyvių turizmo formų, sąmoningai ar nesąmoningai pažeidžia turistinio elgesio bei gamtos apsaugos normas, o taip pat, dėl nepakankamos turistinės patirties, savo netinkamu elgesiu žemina mūsų turistinės šeimos prestižą.

25. Ekskursantų tarpe propaguoti tik ekskursinius maršrutus, nesudarant jiems galimybių keliauti turistiniais maršrutais.

26. Barbarišku elgesiu gamtos ir paminklų atžvilgiu užsirekomendavusias turistų grupes bei atskirus turistus bendrai šalinti nuo turistinio judėjimo.

27. Turistinius maršrutus populiarinti išimtinai tiek turistų tarpe, nepropaguojant jų spaudoje.

D. Kiti organizac. klausimai.

28. Visus pravedamus tur. žygius apiforminti maršrutiniuose lapuose.

29. Periodiškai rengti Punios Sutarties dalyvių sąskrydžius. Juose nuolat dalintis patirtimi, spręsti iškylančias naujas problemas.

30. Punios Sutarties vykdymo kontrolę, jos gairių propagavimą bei Punios sąskrydžio dalyvių tolimesnės veiklos koordinavimą pavesti Punios Sutarties Centriniam Štabui.

Punios sutarties dalyviai įsipareigoja savo tolimesnėje veikloje griežtai laikytis sutarties gairių, nedaleisti jų pažeidimo atvejų savo tur. kolektyvuose žygių metu, bei diegti sutarties idėjas turistinių masių tarpe.

Punios sutarties dalyviai:

1. Kavaliauskas Vincas [parašas]
2. Stražauskas Edvardas [parašas]
3. Vaškelis Kęstutis [parašas]
4. Jucevičius Algimantas [parašas]
5. Bartkevičius Mečislovas [parašas]
6. Krupickas Rimas [parašas]
7. Matulis Rimas [parašas]
8. Dapkevičius Juozas [parašas]
9. Ilgūnas Gediminas [parašas]
10. Lavinskas Algimantas [parašas]

Punios šilas, 1966 metų liepos mėn. 3 diena.

**************************************************

Komentarai

Vytenis Dapkevičius

1966 -ieji. Punios Šilas. Susirinko į sąskrydį dešimt jaunų įvairių Lietuvos turistų klubų formalių ir neformalių lyderių, kaip jie patys save tuo metu įvardino Lietuvos turizmo pionieriais, gimę ir augę jau okupuotoje Lietuvoje, prisiskaitę kažkur atrastų skautiškų knygučių ir į savo pirmus žygius išėję, kai miškuose dar aidėjo paskutiniai šūviai.

<....>

2. Tur. žygyje nuolat laikyti dėmesio centru faktą, kad turizmas nėra vien turininga poilsio forma, bet taip pat – galingas žmogaus auklėjimo veiksnys. Nuolat siekti žygių tikslingumo, aiškaus, akcentuoto tikslo. Išsamios informacijos pagalba žygyje plėsti jo dalyvių akiratį, pasaulėžiūrą, žinias apie savo kraštą, ugdant juose sveiką patriotinę dvasią bei meilę savo kraštui ir jo šeimininkui – žmogui.

<....>

Išaugusi naują karta ieško savo būdų priešintis, suprasdama, kad raudono drakono jėga įveikti tuo metu neįmanoma, bet didelius dalykus galima daryti mažais žingsneliais, gudrumu ir nuosaikiu darbu, kreipiant dėmesį į jaunąją kartą. Nors ir tampant tą drakoną už ūsų, bet kartu ir balansuojant, žaidžiant su juo katiną ir pelę, pasakant savo , bet ir išsilaikant taip kad jie patys nebūtų uždrausti ir atkirti nuo jaunimo.

Tuo metu dar nebuvo suradę magiško žodžio „žygeivis“, bet jau jautė, jų veikla ir jie patys gerokai skiriasi nuo kitų, kuriuos įvardina kaip „ekskursantus“.

<...>

24. Visus, besidominčius turizmu, skirti į dvi kategorijas:
I – turistus
II – ekskursantus.

Pirmai kategorijai priskirtini visi, kurie tur. žygius atlieka aktyviomis keliavimo priemonėmis, žygiuose laikosi turistinės etikos taisyklių, moka kultūringai elgtis gamtoje bei savo elgesiu neteršia Lietuvos turisto vardo visuomenės akyse.
<...>

Prisipažinsiu, kai kuriuos punktus skaitydamas ir aš nesulaikiau šypsnio, kad ir šį
<...>

15. Pripažinti netinkamą – kovą su vietiniais degtindariais – nusiaubiant jų degtinės gamybos įrankius. Reikalui esant – naudoti tam taktiškesnes bei vaisingesnes priemones.
<..>

Kiek tekę girdėti neformalioje aplinkoje po vieno tokio degtinės gamybos įrankių ir vietos nusiaubimo jaunieji turistai-idealistai buvo gerai gavę į kaulus nuo tvirtai sudėtų kaimo bernų. Matyt tas ir įkvėpė tokio punkto atsiradimą sutartyje.

Albertas Dusevičius

Blemba, Vyteni... Nors laiko ašyje aš kaip ir nedaug nutolęs (man buvo vieneri rašant šį Punios manifestą), bet tokiu ištvirkėliu pasijutau jį beskaitydamas - "nedaleisti be būtino reikalo vaikinų ir merginų bendrų nakvynių...".

Oho! Are you serious? O kaip tuomet jau mano laikais vykęs miegmaišių jungimas ir burtų traukimas kas kokią paną(as) pas save į miegmaišį "ant šilumos" gaus :). Aš tik dėl to į kalnus ir ėjau :). Beje, nemanau, kad ir panoms tas nepatiko. Nu, labai jau kažkokie ultrpuritonai visa tai surašė.

O jei rimtai, tai mane baisiai suintrigavo kas turėta omenyje apie tuos "šovinizmo atvejus". Ir taip, ir taip vartau ir niekaip negaliu pagaut kas tai yra/buvo šovinizmas "turizme".

Gal galėtum, Vytenis Dapkevičius, išsiaiškint? Įdomu...

Albertas Dusevičius

O su tuo "degtinės įrankių nusiaubimu" tikrai geras! Taip ir įsivaizdavau :). Ir kaimo bernų reakciją, beje, mano požiūriu visai pateisinamą :).

Vytenis Dapkevičius

Oj su tais triviečiais miegmaišiais tai tikrai būdavo. Tai taip įprasta, ypač rimtesniuose žygiuose, kur kilogramai ant pečių labai svarbu, kaip ir šaltis ar gebėjimas sušildyti sušalusį bičiulį (-ę), drebant kokioj šlapioj palapinėj ant ledyno. Gal tik ne tokie romantiški prisiminimai, kai trys vaikinai jame gulėdavome, bet būdavo ir taip. :)

Visas mano žygeivio kelias skyla į dvi atkarpas: su ir be triviečių miegmaišių.

Dabar tokie geri ir tokie lengvi tie “lervos” tipo miegmaišiai, kad Punios sutarties idealai pilnai vėl įsigalėję.

Prakalbus apie trivietį miegmaišį iš karto pasijustum kaip koks dinozauras, pasakodamas koks geras automobilis žiguliukas, nes viską jame galima pataisyti pačiam su 13 raktu ir plaktuku…

Apie šovinizmą tai labai aiškus ir suprantamas punktas. Jis kaip skydas (tu dar prisimeni tą žodį “atmazas”) tuo atveju, jei sutartis pakliūtų į pilką pastatą Parodos kalno papėdėje.

Tą taktiką žygeiviai taikė daug metų vėliau.

Antai, būdamas dar visai mažas pyplys, stovėjau Santakoje Ekologinio protesto žygio metu surengtame mitinge, tokios žmonių minios nei kada teko, ne turbūt kad teks matyti, ir kai vienas jo vadų, be kita ko žygeivis ir ąžuolietis, prilipdė užstrigusiam Kauno valymo įrenginių projektui “didžiosios komjaunuoliškos statybos” etiketę, visa ta daugiatūkstantinė minia 1988-ųjų vasarą ėmė balsu žvengti, savo vaikiška nuojauta supratau, kad tai jau buvo rimta.

Čia pat tas kalbėtojas padėtį kiek švelnino, prašydamas minios nesijuokti, nes jis ir pats komjaunuolis. Praėję buvo daugiau nei 20 metų, žmonės kiti, o manevras tas pats.

Ausra Narbutaite-Jorgensen

Apie Punios sutartį yra rašyta knygoje "Turiu eiti ", yra ir ištrauka įdėta. https://www.homoliber.lt/leidiniai-biog ... -knyga_404

Paveikslėlis

Aušra Narbutaitė-Jorgenson, Linoreta Vasilevičienė, Sabina Pranculienė.
Turiu eiti. Rimantas Krupickas. Mokslininkas. Geografas. Keliautojas.
2019, leidykla "Homo liber".

Aprašymas

Rimantas Krupickas (1943–2009) – Lietuvos geografas, fizinių mokslų daktaras, pedagogas, žygeivių judėjimo Lietuvoje pradininkas, vienas iš Tautinio ąžuolyno iniciatorių, Jaunųjų geografų mokyklos įkūrėjas, pėsčiųjų maratonų sumanytojas bei daugelio kitų įdomių veiklų pradininkas ir puoselėtojas.

Ši knyga skirta Rimantui Krupickui atminti. Čia sugulė daugelio artimų žmonių apmąstymai ir prisiminimai, kupini linksmų nuotykių, istorijų, kelionių aprašymų ir mokslinių bei pedagoginių įžvalgų.

Skyriuje „Turiu eiti“ – Rimanto Krupicko sudarytų kelionių pėsčiomis, kurias jis pradėjo, bet nebesuspėjo įveikti, aprašymai. Liko nebaigti dienoraščiai, jo sumanytų knygų apmatai...

Prisiminimais apie Mokytoją, kolegą, bendražygį pasidalijo per šimtą su juo bendravusių ir jį pamilusių žmonių.

Kalba lietuvių
Apimtis 504 psl.
Viršelis kieti viršeliai
Dydis 177 mm × 246 mm × 29 mm (plotis × aukštis × storis)
Svoris 1400 (g)
Metai 2019
ISBN 9786094461897

Kęstutis Dapkevičius

Apie šitą sutartį ir jos sudarymo aplinkybes, tikslus yra parašyta knygoje "Kažkas tokio labai tikro".

----------------------------------

Ainė Ramonaitė, Jūratė Kavaliauskaitė, Valdemaras Klumbys. Kažkas tokio labai tikro. Nepaklusniosios sovietmečio visuomenės istorijos. Leidėjas: Aukso žuvys, 2015, 480 p.
ISBN: 9786098120134

Paveikslėlis

Dovilė Krupickaitė

Punios sutartis paminėta ir Visuotinėje enciklopedijoje: https://www.vle.lt/straipsnis/zygeiviai/, įrašiau ir https://www.vle.lt/straipsnis/rimantas-krupickas/

Vytenis Dapkevičius

Dar paminėsiu kelias aplinkybės:

Punios sutartis perrašyta moksleivės iš Marijampolės ranka, nes visos dalyviams prieinamos rašomosios mašinėlės buvo "nešvarios", t.y nenorėta, kad "organai" atpažintų, kad su ta pačia mašinėle buvo spausdinami ir kiti savilaidos spaudiniai.

2021 metais atrastą fotografuotą sutarties egzempliorių į skaitmeną suvedė VU Istorijos fakulteto studentė Arijana Kotova https://www.facebook.com/arijana.kotova.3 .

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 05 Gru 2021 19:47 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
1966 m. liepos 3 d. Punios šile pasirašytos "Punios Sutarties" originalas

(pateikė Vytenis Dapkevičius
https://www.facebook.com/vytenis.dapkevicius
2021 Gruodžio 3 d., 20:28


Prikabinti failai:
Punios sutartis - 0.jpg
Punios sutartis - 0.jpg [ 55.2 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 1.jpg
Punios sutartis - 1.jpg [ 125.71 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 2.jpg
Punios sutartis - 2.jpg [ 119.51 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 3.jpg
Punios sutartis - 3.jpg [ 126.8 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 4.jpg
Punios sutartis - 4.jpg [ 122.56 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 5.jpg
Punios sutartis - 5.jpg [ 117.44 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 6.jpg
Punios sutartis - 6.jpg [ 125.66 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]
Punios sutartis - 7.jpg
Punios sutartis - 7.jpg [ 99.25 KiB | Peržiūrėta 1240 kartus(ų) ]

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.
Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 06 Gru 2021 22:30 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
Puslapis iš Punios Sutarties signatarų parašais iš knygos: Turiu eiti. Rimantas Krupickas. Aušra Narbutaitė-Jorgenson, Linoreta Vasilevičienė, Sabina Pranculienė.
Turiu eiti. 2019, leidykla "Homo liber".)


Pateikė Sabina Pranculienė
https://www.facebook.com/sabina.pranculiene


Prikabinti failai:
Turiu eiti. Rimantas Krupickas. - knygos puslapis su Punios Sutarties signatarų parašais.jpg
Turiu eiti. Rimantas Krupickas. - knygos puslapis su Punios Sutarties signatarų parašais.jpg [ 242.41 KiB | Peržiūrėta 1134 kartus(ų) ]

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.
Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 6 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007