Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 08 Geg 2024 23:06

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 01 Vas 2007 22:43 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
Ministerijoje - detektyvas dėl negrąžintino pastato


2007 sausio mėn. 31 d., Aistė Stankevičienė, "Lietuvos žinios"

   Antradienį pas sveikatos apsaugos ministrą Rimvydą Turčinską apsilankiusiam žydų religinės Chabad Lubavič chasidų bendruomenės rabinui pavyko aptarti ministrui pagal kompetenciją nepriklausantį klausimą - galimybę perimti pastatą, kuriame šiuo metu įskūrusi Vilniaus teritorinė ligonių kasa (TLK).

   Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai sutartinai tvirtino, kad minėtas pastatas yra religinėms bendruomenėms grąžintinų objektų sąraše, tačiau LŽ išsiaiškino, kad taip nėra.

                                             Pakeitė temą

   Vakarykštėje Turčinsko darbotvarkėje puikavosi pranešimas, kad jis susitiks "su žydų religinės bendruomenės atstovu Rabinu aptarti bendrų sveikatos priežiūros klausimų ir žydų bendruomenės einamųjų reikalų". Tokį vizito tikslą, ministro atstovės spaudai Rasos Eilunavičienės teigimu, užfiksavo jo referentė. Tačiau paaiškėjo, kad apie kokias nors specifines žydų bendruomenės sveikatingumo problemas per susitikimą nekalbėta.

   Vienintelis klausimas, aptartas su žydų religinės Chabad Lubavič chasidų bendruomenės rabinu Šolom Ber Krinskiu, buvo šios bendruomenės galimybė perimti pastatą sostinės Plačiojoje g. 10, kur šiuo metu įsikūrusi Vilniaus TLK.

                                  Skirtos kitos patalpos

   Pagal savo kompetenciją sveikatos apsaugos ministras nėra įgaliotas aptarti ar spręsti turto grąžinimo ar perleidimo religinėms bendruomenėms klausimų, nes juos nagrinėja prie Vyriausybės sudaryta derybų komisija. Tačiau SAM vadovas vis dėlto pažadėjo pasidomėti minėtomis galimybėmis.

   Po rabino ir ministro susitikimo Turčinsko atstovė spaudai teigė, kad pastatas sostinės Plačiojoje gatvėje yra grąžintino religinėms bendruomenėms turto sąraše. Tą patį LŽ tvirtino Valstybinės ligonių kasos direktorius Algis Sasnauskas.

   Šiuo metu minėtame pastate dar veikiančiai Vilniaus TLK panaudos būdu jau skirtos kitos patalpos, į kurias planuojama persikelti 2008 metų vasarą. Tačiau Sasnauskas negalėjo atsakyti, kurioje Vilniaus gatvėje ar bent rajone numatytos šiuo metu remontuojamos naujosios Vilniaus TLK patalpos.

                                           Grąžintinas turtas?

   Sasnauskas minėjo, kad esama poros priežasčių išsikelti Vilniaus TLK. Jis pripažino jaučiąs tam tikrą raginimą iš žydų bendruomenės pusės. Jo teigimu, dabartinės TLK patalpos - puikioje vietoje, ją lengva pasiekti pacientams.

   "Bėda, kad mūsų darbuotojai netelpa šiose patalpose, o mes, žinodami, kad jos bus grąžintos, negalime planuoti jokių patobulinimų, investicijų", - aiškino Valstybinės ligonių kasos direktorius.

    Jo tikinimu, konkreti data, kada išsikelti, jiems nebuvo nurodyta, o naujų patalpų esą ieškota savo iniciatyva.

                                        Sąraše pastato nėra

    Kokia tikroji naujų patalpų paieškų priežastis, taip ir neaišku, nes prie Vyriausybės sudarytos derybų komisijos narys Vilius Kavaliauskas LŽ tvirtino, kad pastatas sostinės Plačiojoje gatvėje išvis nesąs grąžintino religinėms bendruomenėms turto sąraše.

   "Turime 139 pastatus, kurie pagal išlikusius archyvinius dokumentus gali būti pripažinti žydų bendruomenei. Tačiau šis pastatas pagal jokias kategorijas šiame sąraše nefigūruoja. Taip pat esame gavę papildomų pretenzijų dėl maždaug 400 pastatų, bet ir tarp jų nėra pastato Plačiojoje gatvėje", - sakė Kavaliauskas.

   Be to, jo teigimu, religinė Chabad Liubavič chasidų bendruomenė apskritai neturėtų reikšti jokių pretenzijų į nekilnojamąjį turtą. Nėra duomenų, kad būtų išlikusio šiai bendruomenei kažkada priklausiusio turto, o pagal nustatytą tvarką grąžinamas tik išlikęs.

   Kavaliauskas patikino, kad žydams grąžintino turto klausimais nesiderama pavieniui su atskirais rabinais, o šnekamasi su žydų delegacija, atstovaujančia visų žydų organizacijų interesams.

   Šiai delegacijai vadovauja Amerikos žydų komiteto užsienio reikalų tvarkytojas Andrew Bakeris, jo pavaduotojas - Lietuvos žydų bendruomenės pirmininkas Simonas Alperavičius.

   Chabad Liubavič chasidų bendruomenės vadovas rabinas Šolom Ber Krinskis atsisakė komentuoti vakar dienos susitikimą su ministru Turčinsku.

    Vieša paslaptis, kad įvairios žydų organizacijos nesutaria jiems kažkada priklausiusio turto klausimais.

Komentarai DELFI
http://www.delfi.lt/archive/article.php ... &com=1&s=1

xjw, 2007 01 31 09:15

    O ar apskritai verta kalbet apie kaskokiu kaskada buvusiu pastatu grazinima?

    Lietuvoje gyvenantiems negrazina, zemiu negrazina, o cia pasiduoda eiliniam santazui ir reikalavimam ...

    Tegul LV susigrazina savo ambasadu pastatus uzsienyje kur tikrai buvo MUSU.

    O cia kaskada gyveno eilinis zydas, o dabar atiduoti bendruomenei.. absurdas, taip ir lipa jie visur ant galvos , jei tik kas nuolaidziauja...
Tegu su arabais issiaiskina pirmiau, kur pazeidzia visus humaniskumo principus,(nors visiskai nepalaikau ir muslimu)

    Nusikalteliu (KGBistu )Izraelis irgi neatiduoda, o kitus teisti pirmi... didieji vargsai , labiausiai nuskriausti... fu,fu...

J.K.P., 2007 01 31 13:06

   Faktas kaip blynas - chasidų Lietuvoje niekados nebuvo, tad ir jų turto Lietuvoje nėra ir būti negali.

  Šitie chasidai, apsireiškę Lietuvoje prieš kokius 12-13 metų, yra nepaprastai landūs, įžulūs ir, naudodamiesi tuo, kad dauguma mūsų politikų bei valdininkų nieko neišmano apie žydų bendruomenės vidaus reikalus, kelia įvairius reikalavimus, kuriems neturi jokio teisinio pagrindo. O politikai (šiuo atvejų, ministras Turčinskas) į tuos reikalavimus atsižvelgia.

  Nejau Turčinskui ar jo sekretorei buvo sunku, prieš priimant Ben Krinskį, pasiskambinti į Lietuvos žydų bendruomenę ir pasiklausti- kas tai per rabinas, kokie jo įgaliojimai? Jam ten iš karto būtų pasakę, kad chasidų net per slenkstį įsileisti neverta, nes jie čia jokių teisių neturi.

Nacionalistas, 2007 02 01 21:54

Štai kam tarnauja mūsų valdžia:

------------------------------- --------------------

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

2002 m. vasario 15 d. Nr. 39
Vilnius

tvirtinu tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų, kurioms Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija iki 2002 m. vasario 12 d. įformino juridinio asmens teises, sąrašą (pridedama).

Ministras Vytautas Markevičius

JUDAIZMO KRYPTYS:

Judėjai chasidai 2 TRADICINĖ
Judėjai mitnagedai 5 TRADICINĖ

9208731 Vilniaus m. žydų religinė bendruomenė "Chassidie Chabad Lubavitch"
9208784 Kauno chasidų sinagogos religinė bendruomenė

Čabad Liubavič, žydų chasidų grupė, turi mokyklą (nuo vaikų darželio iki 12 klasės), socialinį centrą, košerinio maisto valgyklą sostinėje Vilniuje.

Aišku, žydų judėjai - tradicinė Lietuvos bendruomenė, o lietuvių pagonys - netradicinė.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 04 Bir 2007 23:15. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Bal 2007 00:10 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
Apie Lietuvos žydų restitucijos problemą


2007 balandžio mėn. 2 d., Arkadijus Vinokuras, http://www.DELFI.lt

   Taip Europos Sąjungos teisės studentų asociacijos Lietuvos skyriaus studentai įvardijo viešą diskusiją vykusioje Teisingumo ministerijoje. Reikia padėkoti ELSA (European law students' association) už drąsą iškelti restitucijos problemą į viešąją erdvę. Pats laikas. Gana užkulisinių žaidimų.

   Tik aiškinantis viešoje erdvėje bus atsikratyta visokiausių apkalbų, gandų, užkulisinių tik vienai kuriai nors grupei naudingų susitarimų. Lietuvos žydų restitucijos projektas yra visų Lietuvos piliečių interesas. Ir jo sprendimas parodys, ar mums svarbu įvykdyti istorinį teisingumą, ar mes esame civilizuota valstybė. Sprendžiant šią problemą, reikėtu atsižvelgti į kelis vertinimo kriterijus: protingumo, teisingumo, teisėtumo. Ir į moralinį kriterijų – atsakomybę.

   Taigi, kaip nebūtų keista iš pirmo žvilgsnio, žydų restitucijos projektas įstrigo. Penkeriems metams praėjus ir restitucijos procesui nepajudėjus į priekį, kitaip šios situacijos įvardinti negalima. Nors, viena vertus, Lietuvos vyriausybė sutiko įvykdyti istorinį teisingumą bei (tikriausia) kompensuoti prarastą religinį-visuomeninį turtą. Minėtai sumai - 170 milijonų litų atsirastų, pasak vyriausybės atstovų. Tai nesudarytų didelių sunkumų biudžetui.

   Šiuo atveju vyriausybė elgiasi protingai, teisingai. Nuo seimo priklausys ar ir teisėtai. Protingai elgiamasi, todėl, kad vyriausybei svarbus teigiamas Lietuvos įvaizdis pasaulyje. Lietuvos žydų kilmės lietuviams taip pat turėtų būti svarbus teigiamas Lietuvos įvaizdis. Tad kodėl viskas sustojo? Atsakymas glūdi Lietuvos žydų bendruomenės visiškame nenore tartis su kitomis tokiomis pat lygiavertėmis, lygiateisėmis, bet Lietuvos žydų bendruomenei (LŽB) nepriklausančiomis žydų organizacijomis. (LŽB bei jos įkurtas fondas neteisėtai teigia, jog atstovauja visus Lietuvos žydų kilmės piliečius).

   LŽB įregistruotas „Lietuvos žydų paveldo fondas“ taip pat atsisako keisti tik jam vienam ir LŽB palankios valdybos narių sudėtį. Vienas iš šio fondo narių, amerikietis Andrew Bakeris atsisako pripažinti (!) minėtų nepriklausomų Lietuvos žydų organizacijų ir tradicinių religinių bendruomenių teises į restituciją. Kas privačiai užsienio organizacijai ar jos atstovui suteikė teisę pripažinti ar nepripažinti nepriklausomos Lietuvos valstybės oficialiai įregistruotas pilietines organizacijas? Nei Seimas, nei Vyriausybė neturi tokio išsišokimo toleruoti.

   Tiesa, šiandien Andrew Bakeris jau ne toks kategoriškas. Nes akivaizdu, kad nors restitucijos projektą remia tokios stambios bei įtakingos organizacijos kaip Amerikos žydų komitetas, Pasaulio žydų restitucijos organizacija remia, jis nepajuda iš vietos.

   Kodėl staiga toks vienų žydų kilmės piliečių žeminimas, o kitų aukštinimas? Juk nesunku visiems susėsti prie vieno stalo ir viską išspręsti? Bereikia pakeisti „Lietuvos žydų paveldo fondo“ valdybos sudėtį, jeigu norima, kad jis būtų pripažintas teisėtu, skaidriu. Nes dabar šioje valdyboje atstovaujama tik Lietuvos žydų bendruomenės pusė. Tai pusė, nesugebėjusi protingai vesti restitucijos projekto, tai pusė, kurios vadovas ponas Simonas Alperavičius net nepažįsta savo fondo valdybos narių, nors šis fondas reikalauja vienintelio gavėjo teisių elgtis su minėtais 170 milijonų litų kaip išmano.

   Minėtame fonde yra dvylika valdybos narių. Pusė jų yra tik LŽB atstovai, (kita – iš Izraelio ir JAV). Gal todėl ir nenorima keisti valdybos sudėties? Nors ir Lietuvos vyriausybė pageidauja LŽB bei fondo atstovų atsižvelgti į kitas žydų organizacijas ir keisti fondo valdybos sudėtį. Kitaip sakant, tai nemaloniai kvepia nuo pat pradžių. Kaip kitaip paaiškinti nenorą tai padaryti? Nors akivaizdžiai toks sprendimas būtų protingas ir teisingas.

   LŽB ir ją remiančios JAV organizacijos bei JAV valstybinės institucijos elgiasi neprotingai, ir neteisingai. Juk rezultate – įstrigęs restitucijos projektas. Ir jis strigs toliau, nes Vilius Kavaliauskas, vyriausybės patarėjas restitucijos klausimais, aiškiai pareiškė, kad Lietuva nepasiduos spaudimui iš šalies. Jis pabrėžė, kad vyriausybės tikslas yra teisingas šios problemos sprendimas. Teisingas visoms pusėms, o ne vienai jų.

   Matyt, paveiktas Lietuvos vyriausybės, ponas A. Bakeris pradėjo pokalbius su Kauno religine žydų bendruomene. Pokalbio metu jis, tarp kitko, užtikrino, kad didžioji dalis restitucijos lėšų liks Lietuvoje. Koks procentas bus skirtas užsienio žydams, dar neaišku. Apie galimybę keisti Lietuvos paveldo fondo valdybos sudėtį jis kalbėsiąs „tik pasitaręs su fondo valdybos nariais susirinkimo metu“. Ar tai tik bandymas laimėti laiko, sudaryti „diskusijos“ vaizdą ar nuoširdus noras keisti anksčiau teigtą kategorišką, dokumentuotai neprotingą bei neteisingą nuostatą, parodys laikas.

   Taip pat patarėjas Vilius Kavaliauskas užtikrino, kad tradicinėms religinėms žydų bendruomenėms bus gražinta arba kompensuota jų nuosavybė. Sprendimas teisingas ir negali būti kitoks. Nes remiamasi Visuotine žmogaus teisių deklaracija, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos pirmuoju protokolu, LR Konstitucijoje įtvirtintu nuosavybės neliečiamumo principu; LR Konstitucijoje įtvirtintu teisinės valstybės principu, LR įstatymuose įtvirtintu ribotos restitucijos principu.

   Taigi ir čia vyriausybė laikosi protingumo, teisingumo bei teisėtumo kriterijų. Tai bus padaryta neatsižvelgus į minėtiems principams prieštaraujančius (2005 metais įkurtos) Viešosios įstaigos „Lietuvos žydų paveldo fondo“ reikalavimus perduoti jai kompensaciją už ne tik visuomeninę, bet ir religinę nuosavybę. Tačiau tokia nuosavybė arba kompensacija už ją turi būti gražinta jos teisėtiems savininkams.

   LŽB vadovybė įveda sumaištį teigdama, kad visuomeninis ir religinis žydų turtas yra viena ir tas pat. LR Teisingumo ministerija, paveikta tokios nuostatos, vartodama sąvoką „žydų bendruomeninis turtas“ arba „ žydų visuomeninis turtas“ klaidina.

   Tai, kas vadinama „bendruomeninė žydų nuosavybė“ arba „visuomeninė“ atliko labai esmines funkcijas - juridinio asmens funkcijas, o religinio turto statybos, valdymo ir naudojimo funkcijos griežtai numatytos Judaizmo kanonuose. Todėl vertinant ir siekiant ką nors pakeisti, LR Teisingumo ministerija privalo remtis istorijos ir mokslo autoritetais, o taip pat restitucijos principais. Tik teisėtiems religinės nuosavybės savininkams neesant, galima diskutuoti tolimesnį religinės nuosavybės likimą.

Komentarai DELFI
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... &com=1&s=1

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 04 Bir 2007 23:19. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 04 Bir 2007 23:14 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27135
Miestas: Ignalina
Istorinio teisingumo moralė


Arkadijus Vinokuras, http://www.DELFI.lt
2007 birželio mėn. 4 d.

    Šis mano straipsnis jokiu būdu neturėtų būti interpretuojamas destruktyviai. Jis padiktuotas atsakomybės už mūsų visų istorinį paveldą, pozityvaus rūpesčio galvojant apie viešąjį interesą bei galvojant apie konstruktyvų ir geranorišką Lietuvos gyventojų etninių ir religinių grupių tarpusavio santykių plėtojimą.

    Taigi, žydų religinės ir bendruomeninės nuosavybės restitucija visų pirma yra moralinis projektas, kurio tikslas – istorinio teisingumo įgyvendinimas. Todėl čia reikalingas visiškas skaidrumas bei legalumas. Deja, jau šiandien Lietuvos žydų bendruomenės (asociacijos) (LŽB) vadovybė, reikalauja teismų, ministerijų ir savivaldybių negražinti religinės nuosavybės jos teisėtiems savininkams.

    Kad ir kaip būtų keista, LŽB vadovybė remiasi būsimu LŽB ir Teisingumo ministerijos inicijuotu įstatymo dėl „Lietuvos respublikos religinių bendrijų teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo tvarkos įstatymo 2,5,7,8,9 pakeitimo ir papildymo“ pataisa, kuria numatomas tik vienas visos kompensacijos už religinę bei visuomeninę nuosavybę gavėjas - Lietuvos žydų paveldo fondas. Apeliuojama į būsimą pataisą, nors ji net neužregistruota Seime.

    Teisingumo, Švietimo ministerijos bei savivaldybių klerkai, remdamiesi neteisėta LŽB informacija, atsižvelgia į neegzistuojančią įstatymo pataisą, stabdo teisėtą religinės nuosavybės gražinimą jos teisėtiems savininkams. Tuo įžūliai, šiurkščiai pažeisdami galiojanti įstatymą.

    Jau vien dėl tokios įstatymus pažeidžiančios informacijos skleidimo atsiranda pagrindas abejoti LŽB ir jos įsteigto Lietuvos žydų paveldo fondo skaidrumu. Yra ir kitų, pagrįstai abejotinų faktų ir iš to kylančių klausimų. Pavyzdžiui, ar Lietuvos vyriausybė turėtų suteikti Lietuvos žydų paveldo fondui teisėto žydų nuosavybės restitucijos gavėjo statusą, kai jos steigėja LŽB anksčiau (visus 12 metų iki pereitų metų) melagingai buvo apsišaukusi esanti „visų prieškarinių žydų religinių bei pasaulietinių organizacijų teisių perėmėja“? Toks teiginys, žinoma, - visiškas nonsensas. Juristams sukritikavus šį teiginį, LŽB vadovybė jį išbraukė iš asociacijos įstatų, tuo tik patvirtindama melavusi visus minėtus dvylika metų.

    Bet savo naujųjų įstatų pačioje pirmoje pastraipoje 1.1 paliko kitą melagingą teiginį, esą LŽB atstovauja visų Lietuvos žydų interesus.

    Tikrovėje LŽB atstovauja tik 15–20 proc. žydų kilmės Lietuvos piliečių. Lietuvoje jų yra apie 5 000.

    Neveltui Seimo narys ponas Vidmantas Žiemelis „Žinių radijo“ laidoje „Raktas“ pabrėžė, kad dėl tokio teiginio bet kokią asociaciją galima paduoti į teismą. Šiuose įstatuose yra ir kitų įstatymams prieštaraujančių teiginių, kaip, pavyzdžiui, tas, jog LŽB „rūpinasi religine savimone, religijos žinių tiekimu“. Pagal Lietuvos įstatymus bei judaizmo kanonus, tai gali daryti tik religinės bendruomenės.

     Tad kuo remdamasi Lietuvos vyriausybė pasirinko LŽB derybų partneriu? Pirma, dėl JAV privačių žydų organizacijų ir aukšto rango politikų spaudimo. Antra, dėl aukščiau minėtų LŽB vadovybės melagingų teiginių, apie kuriuos Lietuvos politikai tikriausiai nieko nežinojo. Buvo atsižvelgta į svarbiausią teiginį „LŽB atstovauja visų Lietuvos žydų interesus“. Manant LŽB turint visų Lietuvos žydų kilmės lietuvių mandatą.

    Tačiau taip nėra. Ir pats sprendimas remtis „daugumos“ principu žydų restitucijos kontekste, žinant žydų bendruomenių tarpusavio santykių istorinius ypatumus, yra iš pagrindo ydingas. Šiuo klausimu rašoma 1926 metų žydų bendruomenių susirinkimo protokole. Susirinkimo metu, žydų socialistų organizacijos reikalavo ir laikinai pasisavino religinių bendruomenių turtą.

     Religinės bendruomenės atstovas ponas Šereševskis tada sakė: „Mūsų bendruomenė nebuvo sukurta išeinant iš absoliučios daugumos pagrindo, bet iš daugiau teisėtinio principo prisilaikyti proporcijos dėsnių. (...) Einant tuoju principu buvo sukurtos visos žydų bendruomenės komisijos. Gi, jeigu manote pasinaudoti daugumos galia priešais viršminėtam principui, tai tokį pasielgimą niekaip negalima bus apspręsti, negu kaip prievarta ir smurtas“.

    Visiškai teisingai. Todėl A. Smetonos vyriausybė iki 1930 metų visą religinę nuosavybę sugrąžino žydų religinėms bendruomenėms. Antraip nei naciai ir komunistai, kurie kaip tik 1940, 1941 ir vėl 1944 metais pasinaudoję „daugumos galia“, apiplėšė visus Lietuvos piliečius.

    Įdomu, kodėl taip kategoriškai LŽB vadovybė ir ponas A.Bakeris , JAV Žydų komiteto atstovas, atsisako tartis su visomis LŽB nepriklausančiomis organizacijomis ar asmenybėmis, nepritariančiomis šiam, LŽB, Amerikos žydų organizacijų ir privačių, niekam nežinomų Izraelio asmenų įsteigtam fondui? Prieštaraujantiems jų teikiamam žydų nuosavybės restitucijos modeliui?

    Ir kodėl įstatymo pakeitimo projekte sakoma, kad „Fondo sprendimai nekvestionuojami“?

    Kodėl galimame ginče teismui nebus vietos? Gal todėl, kad Fondo įstatų 2.2 punktas teigia, jog „Visas Turtas, apibrėžtas šios dalies 2.1 punkte (visas žydų nusavintas turtas ir žydų bendruomeninis turtas įskaitant nuosavybės teises į jį) (...) turi būti gražintas išimtinai tik Fondui“.

    Kitaip tariant, net jeigu savininkas turi nuosavybės teises į turtą, (taip pat ir religinė nuosavybė) jis vis viena atitenka Fondui! Čia noriu paklausti, kokios šalies teisingumas taip moko? Yra ir daugiau klausimų: ar Lietuvos žydų paveldo fondo veikla neprieštarauja Lietuvos įstatymui garantuojančiam nuosavybės gražinimą tik Lietuvos piliečiams ar organizacijoms?

    Ar Lietuvos žydų paveldo fondas turi teisę įslaptinti fondo planus: kiek, koks procentas lėšų iš kompensacijos bus išvežtą į užsienį, teigiant, kad šie pinigai skirti neturtingiems JAV žydams remti ?

    Mano subjektyviu supratimu, pinigai turėtų likti Lietuvoje.

    Galiausiai, klausimas Lietuvos ministro pirmininko patarėjui žydų nuosavybės restitucijos klausimais ponui V. Kavaliauskui: kodėl vyriausybei teikiama tik viena, neskaidri, žydų nuosavybės restitucijos gavėjo alternatyva? Ar kas nors įspraudė Lietuvos valstybę į kampą ir ji negali pasakyti „Ne“?

     V. Kavaliausko žiniai, Europos Sąjungos valstybėse yra fondų analogai be izraeliečių, be amerikiečių organizacijų atstovų. Fondo struktūros, garantuojančios visišką skaidrumą, atskaitomybę, neiškeliančios vienų žydų aukščiau kitų, valstybė atstovaujama aukščiausiame lygyje. Toks fondo statusas akivaizdžiai keltų valstybės prestižą. Ir būtų vienodai teisingas visiems Lietuvos piliečiams, nepriklausomai nuo jų tautybės. Tokią fondo struktūrą be abejonės remtų ir Lietuvos politinės partijos, ir Lietuvos žmonės.

    Noriu pabrėžti, kad Lietuvos žydų bendruomenės ir Teisingumo ministerijos inicijuota įstatymo pataisa prieštarauja protingumo, teisingumo ir teisėtumo kriterijams. Inicijuojama neatsižvelgus į sąžiningo gavėjo nebuvimą.

    Kad istorinio teisingumo moralė netaptų amoralia, nevirstų niekuo kitu, kaip stambaus masto apgavyste, kad projektas taptų tuo, kuo ir turėtų būti - Lietuvos valstybės istorinio teisingumo įgyvendinimo triumfu, būtina atsakyti į keliamus klausimus.

    1. Ar iš tiesų Lietuvos žydų bendruomenė atstovauja visus Lietuvos žydus ir visas žydų organizacijas, gina ir tenkina jų viešuosius interesus ir koordinuojantis jų veiklą, kaip teigiama LŽB įstatuose?

    2. Ar pasaulietinė organizacija turi teisę savintis bei disponuoti religine nuosavybe? Juo labiau esant teisėtiems jos savininkams?

    3. Ar „daugumos principas“, kuriuo remiasi LŽB ir vyriausybė, panaikina teisę į privačią, religinę, bendruomeninę nuosavybę ir jos apsaugą?

    4. Ar menamas „daugumos principas“ leidžia LŽB asociacijai neatsižvelgti į nepriklausančių jai kitų žydų organizacijų interesus ar asmenybių nuomonę? Neatsižvelgti į teisingumo ir teisėtumo kriterijus?

    5. Ar LŽB asociacijos kartu su Amerikos žydų komitetu, Pasauliniu restitucijos fondu, Pasauline žydų labdaros asociacija įkurto Lietuvos žydų paveldo fondo veikla neprieštarauja įstatymui garantuojančiam nuosavybės gražinimą tik Lietuvos piliečiams ar organizacijoms?

    6. Ar Lietuvos žydų paveldo fondas turi teisę įslaptinti fondo planus: kiek, koks procentas lėšų iš kompensacijos bus išvežta į užsienį, teigiant, kad šie pinigai skirti neturtingiems JAV žydams remti?

    7. Ar užsienio valstybės arba jų privačios organizacijos turi teisę pripažinti tą ar kitą vietinę organizaciją kitų panašaus profilio organizacijų sąskaita? Ar tai nėra kišimasis į svetimos šalies vidaus reikalus?

    8. Ar turi užsienio valstybė teisę spausti Lietuvos vyriausybę šiurkščiai pažeisti Lietuvos įstatymus bei moralumo kriterijus moralinio projekto įgyvendinimo vardan?

    9. Kodėl vyriausybei teikiama tik viena, neskaidri, žydų nuosavybės restitucijos fondo alternatyva? Kai Europos Sąjungos valstybėse yra fondų analogai be izraeliečių, be amerikiečių organizacijų atstovų? Fondo struktūros, garantuojančios visišką skaidrumą, atskaitomybę, neiškeliančios vienus žydus aukščiau kitų, valstybės atstovavimą aukščiausiame lygyje?

Komentarai DELFI
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... &com=1&s=1

moze, 2007 06 04 11:50

    VINOKURAS TEISUS NIEKAS NEGAUS JUOKIU PINIGU AMERIKIECIAI PADARYS TAIP KAIP JIEMS PATOGU.

     PAPRASTAS PAVYZDYS - TORU ISVEZIMAS IS LIETUVOS,TAIP NIEKAS NEATGAVO NEI VIENOS ATRESTAURUOTOS TOROS, O JUK TOJE AVANTIUROJE DALYVAVO TIE PATYS PERSONAZAI IS LIETUVOS - ALPERAVICIUS, KAVALIAUSKAS ZINGERIS IR T.T.

Pastebejimas, 2007 06 04 11:57

   Ačiū Vinokurui - pagaliau prašnekta, kad Lietuvoje gyvena litvakai, kurie itin nukentėjo Antrojo pasaulinio karo metais, ir iš SSRS Stalino guiti žydai, dabar imantys kalbėti litvakų vardu ir savintis jų turtą bei nuopelnus!

   O juk tie žydai “tie patys“ kaip lietuvis ir rusas - tas pats. Juk Vakarų akyse mes vienodi “homo savokus“, tai ko lietuvaičiai piktinasi, kai mus rusais pavadina?...

    O litvakai jau nuo Gedimino laikų buvo Lietuvos istorijos ir folkloro dalimi, lygiai taip pat kovoję už Lietuvos Nepriklausomybę 1918-1920 metais. Kas kita “atvykėliai žydai“, kurių dauguma pradžioje vilkėjo NKVD uniformas...

eichmanas, 2007 06 04 17:17

    kuomet vinokuras gine izraelio valstybe 1970-1973 tarnaudamas siuos valstybes armijoje tulas alperavicius ir ji supantis jo parankiniai smeize ir derge izraeli ir amerika,retorinis klusimas tai kas tarnavo tada KGB?nereikia tampyti dievo uz barzdos.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 15 Spa 2009 07:15 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 07 Spa 2009 23:09
Pranešimai: 428
Miestas: Vilnius
   Ne grąžinimas, o plėšimas iš Lietuvių, šitos Lietuviams švenčiausios žemės šeimininkų. Nori žemės, tegul grįžta į Izraelį.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007