Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 23 Geg 2024 12:12

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 08 Spa 2007 21:40 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27164
Miestas: Ignalina
[center]Ar fanatizmas išgydomas?[/center]

Leonidas Donskis, „Klaipėda“
2007 spalio mėn. 8 d.

    Apie fanatizmą ir jo išgydymo galimybes dar kartą susimąsčiau ką tik pasibaigusioje 2007 metų Geteborgo knygų mugėje nuėjęs į dvi diskusijas su įžymiu (ir į lietuvių kalbą dar neišverstu) Izraelio rašytoju Amosu Ozu.

      Kadangi fanatizmo problemai esu neabejingas, šios diskusijos buvo geriausia, ko aš galėjau tikėtis Geteborgo knygų mugėje. Beje, ji yra   gerokai turtingesnė savo seminarų turiniu ir mažiau komercializuota nei Vilniaus knygų mugė.

[center]Bičiulystė su priešu[/center]

    A.Ozas pristatinėjo į švedų kalbą išverstą savo eseistikos rinktinę Kaip išgydyti fanatiką?, todėl visas jo kalbėjimas ir buvo sunertas ant šios temos siūlo. Kaip ir daugelis kitų garsių Izraelio politikų ir intelektualų, Ozas yra litvakų kilmės – jo tėvas iki išvykimo į Palestiną prieš Antrąjį pasaulinį karą gyveno ir studijavo literatūrą Vilniuje.

    A.Ozas apie save kalbėjo nedaug, bet paminėjo keletą įdomių detalių, iš kurių išryškėjo fanatizmo temos aktualumas jam pačiam. Jis gimė 1939 metais britų valdomoje Palestinoje ir buvo auklėjamas dešiniojo sionizmo dvasia, nuo vaikystės būdamas šventai įsitikinęs, kad žydai visada ir visur yra 150 nuošimčių teisūs, o visas likęs pasaulis jų atžvilgiu yra 150 nuošimčių neteisus.

    Tokį mažojo Amoso Klausnerio (tai jo pirmoji pavardė) įtikėjimą – arba ankstyvą fanatizmą, paties A.Ozo žodžiais tariant, – sugriovė du žmonės. Pirmasis buvo britų policijos seržantas (tuo metu, kaip atrodė, priešas), su kuriuo berniukas užmezgė bičiuliškus santykius ir pradėjo mokytis anglų kalbos (seržantas gi iš mažojo savo bičiulio pramoko hebrajiškai).

    Bičiulystė su priešu tapo didžiąja gyvenimo pamoka, kad tavo priešas nebūtinai turi būti su ragais ir iltimis – priešingai, priešas gali būti malonus žmogus, savo asmenybe ir gyvenimu niekuo dėtas dėl tarp jūsų atsiradusios bedugnės. Pastaroji juk galėjo atsirasti dėl jo valstybės politikos, ideologijos arba atsitiktinumo – kad ir tokio, kaip patekimas į kariuomenę arba gimimas netinkamu laiku. Juk pakanka nebūti šauktinio amžiaus, kad nebūtum mobilizuotas, neitum į kariuomenę, nedalyvautum kare ir netaptum tau visiškai nežinomos ir niekuo nenusikaltusios tautos priešu.

[center]Besišypsantis fanatikas[/center]

    Antroji gyvenimo pamoka, padėjusi A.Ozui atsikratyti vaikui būdingo juodai balto pasaulio suvokimo ir ankstyvo fanatizmo, buvo beviltiška dvylikamečio meilė 18 metų merginai – su ja bendraudamas mažasis Amosas, pasak jo paties, atsikratė berniukui būdingo moters, kaip nepažįstamos ir nesuprantamos būtybės, mistifikavimo.

    A.Ozas atmetė iliuziją, kad fanatizmas yra kažkokių išskirtinių grupių, kurias matome tik televizijos ekrane, monopolija. Anot jo, tai virusas, kurį kiekvienas mūsų savyje nešioja. Švaros ir tvarkos fanatizmas yra dažnas reiškinys, tik, laimei, jis nėra pavojingas. Tiesiog esama nepavojingo fanatizmo, bet perkeltas į politiką, religiją ar tarptautinius santykius fanatizmas virsta baisia jėga.

    Iškart pasakysiu, kad ne su viskuo, ką A.Ozas pasakė, skubu sutikti. Tikra tiesa, kad fanatizmas ir neapykanta labiau siejasi su tam tikru tikrovės suvokimu ir juodai baltu pasaulio matymu, o ne su moraliai defektyviais žmonėmis – pastarieji anaiptol ne visada esti fanatiški.

    Fanatikas gali šypsotis, būti mielas, ilgai bendrauti su tavimi ir vis dėlto lemtingą akimirką, kai reikia apsispręsti dėl tolimesnio savo sielos ir priešo kūno statuso (nes priešas fanatiko akyse sielos neturi), nušauti arba susprogdinti tave. Pareigos ir individualios sąžinės dilema fanatiko sieloje neegzistuoja – suabsoliutinta pareigos arba šventos misijos etika kuria pavojingą fanatizmo sklaidos lauką.

    Tiesa, kad fanatizmas yra visų žmonių psichikoje ir prote glūdinti galimybė. Kaip byloja senas žydų posakis, žmoguje slypi ir taikus padaras, ir kraujo trokštantis žvėris – skiriasi jie tik tuo, kad vieni savyje maitina taikų padarą, o kiti žvėrį.

[center]Fanatizmo kombinacija[/center]

    Bet sykiu būtina pridurti, kad fanatizmas ypač tarpsta politinio absoliutizmo ir ideologinio monizmo susilydymo sąlygomis. Ten, kur egzistuoja viską, įskaitant ir visus intymiausių žmonių santykius bei žmogaus sielos aspektus paaiškinanti doktrina, fanatizmui sukuriama net ne palanki, o tiesiog tobula terpė. Žmogus iškart supažindinamas su tuo, ką jis privalo rasti savo sieloje.

    Kažkada tai išgyveno nereformuota, politinės galios lauką tobulai perpratusi ir visiškai sau pajungusi krikščionybė, o šiandien tai tenka didelei daliai islamo pasaulio, kurio dramatiškas susidūrimas su modernybe (ir tik technologinės modernybės pusės priėmimas, sykiu atmetant jos siūlomas politinio bei moralinio jautrumo formas) ir kuria islamizmą.

    Panaši kombinacija sukūrė tiek bolševizmą, tiek nacizmą – tik pirmasis kvailino pasaulį savo tariama ištikimybe Švietimo epochos ir Prancūzijos revoliucijos idealams, o antrasis atmetė kanoną ir tradiciją, bet puolė į sekuliarią rasės ir biologinio vitalizmo mistiką.

    Ideokratijos, t.y. visa apimančios ir visą žmoniją iki galo persmelkti bei kontroliuoti linkstančios doktrinos, sąlygomis monolitiškas ir nepajudinamas ideologinis ar religinis monizmas šaukte šaukiasi politinio absoliutizmo arba teokratinio režimo.

    Tokiomis sąlygomis gerokai keisčiau yra matyti fanatizmui nepasidavusius žmones. Neapykanta kitatikiui ir tiesiog kitokiam ten ne tik nėra sulaikoma – priešingai, ji yra skatinama visos edukacinės ir politinės sistemos. Toks fanatizmas yra organizuotos neapykantos produktas ir daugeliu atvejų yra tiesiog fabrikuojamas žmonių protuose ir sielose.

    Žinoma, fanatizmo apstu ir demokratijose bei sekuliariose visuomenėse – pradedant iki šiol Vakarų Europoje dar egzistuojančiais stalinistais ir komunistais, tikinčiais, kad tikro komunizmo niekas dar nematė, ir baigiant gyvūnų teisių, ekologizmo ir pavienių grupių ar subkultūrų teisių fanatikais, linkusiais pajungti savo mąstymo formai visą pasaulį.

    Bet sutikime, kad ten, kur egzistuoja sekuliari visuomenė ir realus politinis pliuralizmas, fanatizmą bent jau kol kas nesunkiai atremia vienos privalomos doktrinos ar ideologijos atmetimo principas. Tad Vakarų fanatikai kol kas, laimei, gerokai labiau juokingi nei grėsmingi.

    Nors budrumo prarasti neverta – sekuliarios ideokratijos simptomų ir neapykantos modernybei laikymo gero tono apraiškų jau esama tiek, kad kitamaniais Vakaruose tampa nebe kairieji, o konservatyvūs žmonės – ne opozicijoje, o mainstream situacijoje esantis kairuoliškumas byloja apie keistą inversiją.

[center]Geras ir piktas juokas[/center]

    Kad ir kaip būtų, A.Ozo mintis, kuriai aš besąlygiškai pritariu, yra ta, kad geriausias fanatizmo nustatymo kriterijus yra juoko ir humoro buvimas arba nebuvimas pavienio žmogaus, grupės ar visuomenės gyvenime. Grėsmę pasauliui kelia iš savęs nemokantys ir negalintys pasijuokti, kurie pajėgia tik brutaliai šaipytis iš silpnesnio – nesvarbu, ar tai būtų kitas žmogus, ar mažiau galios bei įtakos turinti grupė.

    Fanatizmą geriausiai gydo juokas iš savęs, mokantis mus atlaidumo kitiems ir primenantis, koks silpnas ir netobulas yra žmogus. A.Ozas visiškai teisus. Bet ir čia šį bei tą pridurčiau. Mokantis atlaidumo ne principų ir idėjų gynimo sąskaita – nieko nesitikėti ir nereikalauti iš žmogaus reiškia jo nurašymą ir nepagarbą jam.

    Galiausiai egzistuoja geras ir piktas juokas – geras yra nukreiptas į save ir tragišką žmogaus komizmą, todėl byloja apie simpatiją žmonėms. O piktas juokas sukarikatūrina visą likusį pasaulį arba priešą ir yra tos pačios neapykantos jam (sykiu ir fanatizmo) dalis.

„Klaipėda“

Komentarai DELFI
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... &com=1&s=1

Pateikiu įdomesnius komentarus

GINKA, 2007 10 08 10:57

DONSKIO FANATIZMAS RASYTI APIE SAVO TAUTIECIUS-NEISGYDOMAS.JO PAVARDE PUIKUOJASI XXa.LIETUVOS ZYDU ENCIKLOPEDINIAME ZINYNE-TARP LIETUVIU TAUTOS ZUDIKU-KURIEMS PROKURATUROJE ISKELTOS BYLOS.GARBE JIEMS.

Je, 2007 10 08 11:10

Khhm, reikia pastebėti, kad būtent fanatikai sukūrė viską, kas buvo ar yra didinga žmonijos istorijoje.

Nes tam, kad kažką kurtum, nugalėdamas pasipriešinimą ir reikia būti bent šiokiu tokiu fanatiku, kitaip to net nesiimtumei - ar tai būtu piramidžių statyba ar imperijos/tautinės valstybės kūrimas.....

Tuo tarpu antifanatikai pliuralistai-postmodernistai ničnieko panašaus sukurti nesugeba tik griaudentis dėl fanatizmo....

Je, 2007 10 08 11:41

Reikia priminti, kas per daikts tas fanatizmus yr..:)

Fanatizmas - aistringa ištikimybė savo įsitikinimams, susieta su kraštutiniu nepakantumu kitoms pažiūroms ir siekiams.

Visas šiuolaikinis pasaulis yra vienų ar kitų fanatikų veiklos išdava ir bepigu dabar p.Donskiui nosį raukyti, kai jis nėra musulmonas tik dėl to, kad nekurie krikščionybės fanatikai kadaise ginklu ir žudynėmis neleido islamo fanatikams užvaldyti Europos..:)

Seniai nustatyta, kad dviejų pusių konflikte, esant formaliai jėgų lygybei, pranašumas visada bus toje pusėje, kur daugiau ištikimų jos ideologijai fanatikų. Istoriniai pavyzdžiai išimčių nežino.

Laukinių arabų gentys, šimtmečiais besipešusios tarpusavyje, užvaldytos naujos religijos - islamo fanatikų, per trumpą laiką nukariavo vos ne visą tuometinį pasaulį.

jp, 2007 10 08 11:55

Fanatizmas yra reiškinys su dviem lazdos galais. Donskis išnagrinėjo destruktyvią fanatizmo pusę, visai nepaliesdamas kūrybinės fanatizmo pusės. Juk nemažai genijų, kurių kūryba mes žavimės ar be kurių atradimų/išradimų neįsivaizduojame savo būties, buvo tikri fanatikai ir nevisada malonūs žmonės aplinkiniams. Deja, fanatizmas yra neišvengiamas, kai reikia pralaužti nustatytas ribas ir visuomenei pasiūlyti naujus horizontus (moksle, politikoje, ekonomikoje ir t.t.). Kam tai pavyksta, vėliau tampa pripažintais savo srities genijais, klasikais ir jų fanatizmas pamirštamas.

aistis, 2007 10 08 12:29

Perskaicius straipsni tarp eiluciu lyg tai buvo parasyta - "Lietuviai nebukite fanatikai, bukite katalikai, klaupkites ant keliu, o ant jusu peciu as uzmesiu dar didesne nasta. Atleiskite bumgartneriams, brudnams, chodorkovskiams, lansbergiams, dusanskiams, donskiams kurie apvoge ir istreme, iszude lietuvius, o ateityje ir toliau niokos Lietuva"

aistis, 2007 10 08 12:50

Cia ne jumoras, mums nereikia tokiu mokytoju kurie pucia migla i akis (aisku aklas aveles jie nuves prie bedugnes krasto). Tegul jis moko savo tautiecius ("dievo isrinktuosius") abramoviciu, berezovski ir kitus kaip nevogti is rusu naftos ir kitu gamtos turtu (arba grazinti ta ka prisivoge). Per amzius yra aisku kad nedorai igytas turtas prie gero neprives, nors ir kaip besistengtu astrialiezuviai ir kitokie pakalikai.

Žydas, 2007 10 08 13:15

Ui, tas Donskis visai nerazumnas, nas fanatizmas - variklis žydams. Jeigu mūsų Enšteinas, Gilelesas, Koganas, Skriabinas ir litvakas Zingeris nebūtų buvę fanatikai, tai pasaulyje nebūtų reletyvumo teorijos, Bacho-Buzoni "Čachona", ar Paganinio "Tarantella" nebūtų taip skambėjusi, ir nebūtų Skraibino etiudų, kuriais žavisi mūsų Zingeris ir pagaliau nebūtų juoko, kai litvakas zingeris dėl užmarštumo net ieško kalesonų, kuriuos jau apsimovęs. Taip kad fanatizmas išrinkatai tautai neša "maną iš dangaus", todėl Donskis savo pamokymais "durnių valioja", o tikslai kiti, būtent šių komentarų analizė ir perdavimas nuotaikų mūsų MOSSADUI.

Je, 2007 10 08 13:57
Ha to Je, 2007 10 08 11:51


_Taip tamstytes ir nesupratau. Ar pats nesutinki su autoriumi, ar palaikai musulmoniskuosius fanatikus,
ar pavydi krikscioniskojo stabilumo, o gal siaip viskuo nepatenkintas?_

Khhm, matyt visgi perdėm sudėtingai mintis išreiškiu, dovanokit, bandysiu dar supaprastinti...

Su autoriumi nesutinku todėl, kad jis bando priešpastatyti, kaip atseit neapsakomai teigiamą pavyzdį, dabartinį vakarietišką beidėjiškumą musulmoniškąjam fanatizmui, kuriuo jie turėtu sekti, o aš primenu, kad ideologijai galima priešpastatyti tik kitą, ne mažiau galingą ideologiją, kuri irgi gali sukurti savo fanatiškų pasekėjų būrius, kitaip prieš ideologiją ir jos fanatikus atsilaikyti niekaip neįmanoma.

Ir pats Donskis tai supranta ne blogiau už mane, kitas dalykas, kad jis nenori įvardinti to, kaip ideologijos ir mato, kad jo siūloma ideologijos versija nėra tinkama, kad žmonės vardan jos eitu mirti, o tai reiškia, kad ji atviroje kovoje nelabai padės atsilaikyti prieš tokią, kurios pasekėjai nebijo vardan jos mirti.

Kalbėti apie krikščioniškąji stabilumą šiek tiek juokinga, nes reikėtu kalbėti apie krikščionybės išsigimimą ir virtimą iš religijos į kažkokį tradicijų ir apeigų rinkinuką, reguliariai bandantį atitikti destruktyvios politkorektiškumo ideologijos reikalavimus.

Trumpiau tariant, ideologija, įgalinanti milijonus sekėjų tapti jos fanatikais yra labai stiprus ginklas ir Donskio rypavimai, kad islamo pasaulis turėtu jo atsisakyti, kaip tai padarė Vakarai apie 40 metų atgal, yra sunkiai suvokiamas tikėjimas, kad jeigu vienas iš priešininkų savanoriškai išmetė kardą, tai jo oponentas turi pasielgti analogiškai...:)

Kazimieras, 2007 10 08 13:58

Painiotojas L. Donskis padarė stulbinantį šimtmečio atradimą. Bolševizmas esą skelbė "Švietimo epochos ir Prancūzijos revoliucijos" idealų tariamą ištikimybę. Klastingiau nesugalvosi. Realybėje bolševizmas skelbė ir vykdė Vokietijos žydo Karlo Markso ideologiją. Tai žinojo kiekvienas stdentas, nes kitaip nebūtų išlaikęs marksizmo egzamino. O dabar profesoriaus vardą nešiojantis asmuo daro elementarias klaidas. Kodėl? Lygindamas bolševizmą ir nacizmą (tiksliau būtų - nacionalsocializmą), jis kartoja Vakaruose jau plačiai žinomą nuostatą. Tačiau jis net nepamini, kad šių abiejų ideologijų pirmtakas yra tas pats K. Marksas. Paradoksialu, bet faktas, kad pusžydžio A. Hitlerio (tikroji pavardė - Šiklgriuberis) ideologija buvo nukreipta prieš žydus. Jo straipsnio yra klaidinantis, dezinformuojantis visuomenę. Beveik kiekviename L. Donskio straipsnyje galima surasti subtiliai paslėptos dezinformacijos.

Je, 2007 10 08 14:14

Beje, norėčiau atkreipti gerb.Leonodo dėmesį, kad patys žydai, kaip tauta, išliko tik pačio primytyviausio užsispyrusio fanatizmo dėka.

Dings žydų fanatizmas - išnyks, kaip dūmas ir patys žydai...

Nors, sprendžiant iš to, kad pats L.Donskis, gimes ir auges Lietuvoje, kalbantis lietuviškai, priklausantis lietuviškąjai kultūrai, nemokantis nei vienos žydų kalbos, nesilaikantis judaizmo mokymo reikalavimų, kažkodėl laiko save ne žydiškos kilmės ar tiesiog lietuviu, bet žydu, galima spręsti, kad minėtasis fanatizmas ir jam nesvetimas...:)

aha, 2007 10 08 14:19

pameginkit pasijuokt is zydu,iskart busit apkaltinti antisemitizmu. Tai kas cia fanatikai?

lietuvis, 2007 10 08 14:29

fanatizmo nekenciu, o Donskis yra pats tobuliausias fanatiko pavyzdis. It bendrai tariant - niekur nera tiek fanatizmo kiek pas zydus...

Je, 2 Kazimieras, 2007 10 08 15:19

_Pateikiau tikrus istorinius faktus. Jeigu Jūs to nežinote, tai nėra įrodymas._

Pakankamai žinau A.Hitlerio biografiją, kad atskirti istorinius faktus nuo _bobučių gandų_ ir _prasimanymų_.

Idomu būtu sužinoti, kaip Tamstelė ketinate įrodyti, kad A.Hitlerio tikroji pavardė Šiklgruberis, jeigu jo tėvas, pavainikis Aloisas, šią motinos mergautinę pavardę pasikeitė į tėvo Hitlerio 14 metų prieš Adolfo gimimą, t.y. Adoplfas Hitleris gimė Hitlerio šeimoje, jo gimimo liudijime buvo įrašyta būtent tokia pavardė ir kitos jis niekada neturėjo?

Tokie yra istoriniai faktai...

Gaila, 2007 10 08 15:23

jau nebeskaitau isrinktuju miglos puteju Donskio ir Vinokuro rasyniu, todel ir negaliu komentuoti.

Moshe Dayan, 2007 10 08 16:09

Reiktu pasidometi, ar tik nepriklauso ponas Donskis masonu lozei "Sutrypsime Lelijas" ir ar neskleidzia jis savo subliminaliai uzkoduotais straipsniais....

...Et, nieko as cia nesugalvojau ka Donskis galetu skleisti, bet kad skleidzia - faktas akivaizdus.

Vat!

xa, 2007 10 08 17:39

idomu kas cia labiausiai skleidziasi apie savo rases isskirtinuma ir visus be isimties ir nebaudziamai vadina zydsaudziais.

Žemaitis, 2007 10 08 19:29

nežinau, kaip su tuo fanatizmu, bet Donskis tai tikrai napagydomas

idealistas, info@arnora.lt, 2007 10 08 20:39

Man regis, p. Donskis turi nemažai fanatiškumo bruožų. Būtent taip mąstau apie šį žmogų, kuris nepaliaujamai (kaip tikras fanatikas) kovoja už humaniškumą, už tiesą.

Ir tikrai nemanau, kad autorius žino vien neigiamus fanatizmo aspektus - gal kartais jį išprovokuosime per savąją prizmę įvertinti ir kitą fanatizmo pusę?

Bėda tame, kad ne tik geriausius, bet ir blogiausius dalykus daro fanatikai, tad autoriui atleistina už jo vienpusišką problemos nušvietimą šiame puslapyje (man regis, L.Donskis kelia į paviršių mūsų bėdas, o ne mūsų laimėjimus, kadangi norint pažinti priešą pradžiai reikia jį identifikuoti).

Nes man labai norėtųsi žmogaus fanatiškumą pripažinti ir kaip neužgęstantį progreso variklį: viskas, kas išrasta geriausio, viskas, kas parašyta genialiausio, viskas, kas geriausio pasaulyje buvo ir kas dar bus - tai fanatiškų žmonių veiklos produktas, juk tai neginčytina tiesa.

Gaila, dabar tokie laikai, kai už valstybės vairo stoja ne savąjai liaudžiai atsidavę fanatikai, bet ištvirkę komersantai, bet kokiais būdais siekiantys vienpusės naudos, t.y. vien tik savo gerbūvio bei gerovės augimo ir vardan to pragmatiško (bet visiškai ne fanatiško) tikslo jie pasiryžę parduoti tėvą ir motiną, nekalbant apie apmulkintus savo šalies piliečius.

svetimųjų Tėvynės sąjunga, 2007 10 08 20:52

Dėl visko kalta ne USA, bet USA žydų mafija. Jų atstovas aferistas George Sorošas ir jo palaikoma žydų Tėvynės sąjunga. Galvojate, kad jūsų Tėvynės ši sąjunga ? Naivuoliai - jūsų tik balsai rinkimuose.
V.Landsbergio motina žydė. Tautiškumą žydai paveldi iš motinos. Kaip ir sušaudytas Dekanizdė žydas ne gruzinas.

E.Zinger žydiškumo įrodynėti nebereikia. Kas nukreipia įstatymų kūrimą kaip USA žydai sorošistai užsiprašo ir sumoka per paramą ?

Net Lietuvos laisvės lygoje buvo KGB angažuotų dabar dydvyrių. Tada jie griovė SSSR Rusijos žydų vadovaujami, USA žydų instruktuojami.

Sugriovus SSSR neatsikratė draugystės ir perėjo tolimesniam tarnauvimui žydams - Lietuvos griovimui. Arba tarnausi, arba būsi išduotas saviems tautiečiams.

Žydų vadas Alperavičius - KGB papulkininkis. Kur žydų Tėvynės sąjungos vadovų bylos ? Kas jas turi tas juos valdo.

R.Juknevičienė, komsomolo sekretorė buvo, o vėliau...

V.Landbergis buvo tinkamas kol sugriovė SSSR. Kas Lubenkoje keturis slapyvardžius turėjo "georgij" ir kt. Ką ? Nuo tada teisės aktai kenkia visoms tautoms išskyrus žydų. Dabar ir ES institucija. Visas valstybes naikina.

Tik žydų tautos atgimimas Lietuvoje vis vyksta. Kad kiti vietiniai nebūtų vieningi sorošistai ir žydų Tėvynės sąjunga organizuoja priimti imigrantų spiečius.

Nebegaudykite nebeįtakingų KGB rezervistų - vienykitės nuduoti vietiniai sorošistų žydų Tėvynės sąjungai, dešimtims nevyriausybinių organizacijų, pilietininkams.

Nacionalistas, 2007 10 08 21:12

Ponas Donskis vos ne kasdien per TV, radiją, spaudą ir Internetą "gydo" lietuvius ...., bet visai nebando "gydyti" žydų. Ypač tų, kurie atvykę į Lietuvą ima aiškinti apie lietuvių nuodėmes ir kaltes žydams .... ir reikalauti atiduoti žydams pusę Lietuvos (jei ne daugiau).

Beje, niekur neteko išgirsti, kad ponas Donskis panagrinėtų tų pačių žydų-litvakų veiklą kompartijos, komjaunimo ir OGPU-MGB-NKVD-KGB struktūrose.

O štai lietuvių, tarnavusių vokiečių okupacijos metais lietuvių savivaldos struktūrose, jau nekalbant apie gestapą (nors ir valytojais), jis kalba dažnai ir daug ... Ir jo kalbos tokiais atvejais labai jau kvepia pačiu tikriausiu fanatizmu. :smile59:

Nacionalistas, 2007 10 08 22:08

Norėjau Interne paieškoti daugiau informacijos apie poną Donskį ir atkreipiau dėmesį, kad kai kurie įdomūs straipsniai apie jį jau "išgaravo", tame tarpe ir iš DELFI, pvz. tema:

DELFI - L.Donskiui pasiūlyta pasitraukti iš VDU

(Taip pat ir daugiau kaip 1000 komentarų).

Įdomu, ar čia "techninė" problema, ar pono Donskio gerbėjų fanatizmas pasireiškė ir jie liepė išvalyti "kompramatą"?

P.S. Straipsnį dar galima perskaityti per Google kopija, o su komentarais (kurie yra ypač įdomūs) blogiau - reikia kiekvieną ieškoti atskirai.

Nacionalistas, 2007 10 08 22:58

Deja, neberadau ir informacijos apie tai, kaip ponas Donskis teisina buvusį ilgametį Lenkijos kagėbistą majorą Zygmunt Bauman (apie jo veiklą nuo 1943 metų - o faktiškai ir anksčiau - lenkiškoje Vikipedijoje informacijos pakankamai daug; angliškoje irgi tai paminėta - jis labai aktyviai dalyvavo naikinant ir ukrainiečių, ir lenkų partizanus, atrodo, prisidėjo ir prie lietuvių partizanų naikinimo Seinų-Suvalkų krašte):

Zygmunt Bauman - Wikipedia, wolna encyklopedia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Bauman

O štai pono Donskio nuomonė:

„Zygmuntas Baumanas yra vienas didžiausių pasaulio socialinių teoretikų ir vienas reikšmingiausių XX a. postmodernizmo atstovų. Jo talentas neišsitenka vienos mokslų srities ribose. Z. Baumanas jautriai suvokia socialinę teoriją, analizuoja įvairius šiandieninio visuomeninio gyvenimo reiškinius: kultūrą, etiką ir moralumą, laisvę, intymumą, draugystę, meilę ir kt. Mūsų universitetas, suteikdamas Z. Baumanui garbės daktaro regalijas, „įsirašo“ į garbingiausių pasaulio universitetų sąrašą“, – sakė ceremonijoje Londone dalyvavęs VDU Politikos mokslų ir diplomatijos instituto direktorius prof. Leonidas Donskis.

Pasak profesoriaus, būdamas lenkų kilmės britų sociologu Z. Baumanas visuomet domėjosi Lietuvos intelektualine kultūra.

Su jo palaikymu 2001 m. prestižinėje akademinėje leidykloje „Rodopi“ įkurta prof. L. Donskio redaguojama vienintelė Europoje tarptautiniu mastu leidžiama ir platinama knygų serija iš Baltijos studijų."


Donskio dėka šis žydas iš Lenkijos gavo VDU garbės daktaro regalijas, tačiau į Lietuvą atvykti pabijojo ("dėl šeimyninių priežasčių"), todėl jas įteikė Londone Ušackas LR ambasadoje Londone.

Įdomu, ką pasakytų ponas Donskis, jei jam reiktų pareklamuoti kokį SD ar gestapo majorą, šaudžiusį žydus. Neabejoju, kad pono Donskio išgirtoji tolerancija išnyktų kaip dūmas ir virstu aršiu žydišku fanatizmu ...

Nacionalistas, 2007 10 09 14:25

Vakar čia įdėjau Lietuvoje labai kruopščiai slepiamą informaciją apie Lenkijos KGB majorą Zygmund Bauman, kuriam Donskio aktyvia iniciatyva buvo suteiktas VDU garbės dartaro regalijos.

Šiandien visa ši medžiaga jau išvalyta - o juk tai oficiali informacija iš Lenkijos KGB archyvų. Bet DELFI valdantys Donskio (o gal KGB) "gerbėjai" aktyviai valo bet kokią informaciją apie Donskio ryšius su šituo kagėbistu.

Nacionalistas, 2007 10 09 14:32

Pataisymas (ne Ušackas įteikė - anksčiau planavo, kad būtent jis įteiks, o Lydeka)

Rugsėjo 17 d. Lietuvos ambasadoje Londone Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rektorius prof. Zigmas Lydeka įteikė VDU garbės daktaro regalijas vienam žymiausių šio laikmečio sociologų, Leeds (Jungtinė Karalystė) ir Varšuvos (Lenkija) universitetų profesoriui emeritus Zygmuntui Baumanui.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 09 Spa 2007 14:34. Iš viso redaguota 3 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Spa 2007 23:03 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27164
Miestas: Ignalina

Pamėginkite šią informaciją surasti lietuviškuose Interneto puslapiuose:

Zygmunt Bauman - Wikipedia, wolna encyklopedia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zygmunt_Bauman

Zygmunt Bauman (ur. 19 listopada 1925 w Poznaniu) – socjolog, filozof, eseista, jeden z najważniejszych twórców koncepcji postmodernizmu (ponowoczesności, płynnej nowoczesności, późnej nowoczesności). Znawca i interpretator Holocaustu. Wielokrotnie nagradzany prestiżowymi nagrodami, w tym nagrodą im. Theodora W. Adorno.

Życiorys  

Urodził się w Poznaniu w laickiej rodzinie żydowskiej. We wrześniu 1939 wraz z rodzicami uszedł do Związku Radzieckiego. Po wstąpieniu do LWP w 1944 pełnił funkcje oficera polityczno-wychowawczego, służąc w szeregach 4 Dywizji Piechoty im. Jana Kilińskiego. Brał udział w bitwie o Kołobrzeg (gdzie był ranny) i zdobywaniu Berlina.

Autora do szkoły, bo w szturmie Berlina z LWP brała udział tylko 1 Dywizja Piechoty im. Tadeusza Kościuszki. Są na to dokumenty i materiały historyczne. Operacja berlińska i szturm Berlina to dwie różne rzeczy.

Współpraca ze służbami specjalnymi Polski Ludowej

Według informacji opartych o materiały archiwalne zgromadzone w Instytucie Pamięci Narodowej[1] i podanych w tygodniku Ozon[2] przez historyka IPN Piotra Gontarczyka, Bauman w 1944 służył w moskiewskiej milicji, zaś w latach 1945–1953 był oficerem Wojska Polskiego w Korpusie Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zajmującym się zwalczaniem szabrowników, ale także oddziałów Armii Krajowej i innych członków podziemia antykomunistycznego. Zdaniem Gontarczyka, będąc szefem Wydziału Polityczno-Wychowawczego KBW, brał jako dowódca grupy bezpośredni udział w 20-dniowej akcji zbrojnej, wyróżniając się schwytaniem wielkiej liczby członków polskiego podziemia. Pełnił też m.in. funkcję instruktora w zarządzie polityczno-wychowawczym KBW.

Gontarczyk stwierdził również, że Bauman, w wieku dziewiętnastu lat, podpisał zobowiązanie do współpracy jako agent-informator Informacji Wojskowej o pseudonimie "Semjon". W marcu 1953 współpraca Baumana z Informacją Wojskową została rozwiązana. W tym czasie Bauman, już w stopniu majora, pełnił funkcję szefa oddziału II Zarządu Politycznego KBW[3].

Część zachowanych raportów określa "Semjona" jako bezwartościowe i niechętne do współpracy źródło informacji, z kolei według innych był dobrze wyszkolonym i cennym analitykiem[4].

Powyższe informacje zostały częściowo potwierdzone przez Baumana, który przyznał, że pod koniec 1943 został powołany do służby w moskiewskiej milicji (w wydziale regulowania ruchu drogowego) i pełnił ją przez trzy miesiące, po czym wstąpił w szeregi 1 Armii Polskiej, w której przeszedł cały jej szlak bojowy. Potwierdził również swoją służbę w KBW, do którego został wcielony w czerwcu 1945 wraz z całą 4 Dywizją Piechoty, a z którego został usunięty w 1953 pod zarzutami politycznymi. W wypowiedzi dla Ozonu Bauman potwierdził również, że podpisał zobowiązanie do współpracy z Informacją Wojskową (kontrwywiadem) (zakończoną według niego w 1948). Jednocześnie wskazał na swoją późniejszą znaną postawę antytotalitarną i antykomunistyczną, która również może być potwierdzona dokumentami znajdującymi się w archiwum IPN[5].

W wypowiedzi dla brytyjskiego dziennika The Guardian z 28 kwietnia 2007 Bauman raz jeszcze potwierdził podane wcześniej informacje o swojej służbie w 4 Dywizji Piechoty, oddziałach KBW oraz o trzyletniej współpracy z Informacją Wojskową[6]. Swoją pracę w KBW Bauman opisał jako niezwykle nudną, i polegającą na pisaniu ulotek propagandowych dla żołnierzy[7]. Stwierdził, że za swoją ówczesną działalność bierze pełną odpowiedzialność, zaznaczając, że podejmowane decyzje uważał w tamtym czasie za słuszne. Zwrócił jednocześnie uwagę na swoje wieloletnie przywiązanie do ideałów komunizmu i socjalizmu, z którego nigdy nie czynił tajemnicy. Jego zdaniem w okresie powojennym program polityczny partii komunistycznej stanowił najlepsze wówczas rozwiązanie krajowych problemów. Porównał również walkę komunistycznych walk z podziemiem w powojennej Polsce z walką z terroryzmem prowadzoną współcześnie. Bauman przypomniał również, że w późniejszych latach sam był represjonowany przez władze PRL oraz że był inwigilowany przez tajne służby[8].

Štai ką rasite lietuviškuose puslapiuose:

http://www.google.lt/search?hl=lt&q=Zyg ... A1ka&meta=

Londone prof. Z.Baumanui įteiktos VDU garbės daktaro regalijos
http://www.lrytas.lt/?id=11901183871188830046&view=4

lrytas.lt
2007-09-18 15:26

     2007 rugsėjo 17 d. Lietuvos ambasadoje Londone Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rektorius prof. Zigmas Lydeka įteikė VDU garbės daktaro regalijas vienam žymiausių šio laikmečio sociologų, Leeds (Jungtinė Karalystė) ir Varšuvos (Lenkija) universitetų profesoriui emeritus Zygmuntui Baumanui.

    „Vadovaudamasis Senato posėdžio, įvykusio 2007 m. balandžio 18 d., sprendimu, skelbiu, kad profesorius Zygmuntas Baumanas, už jo nuopelnus socialiniams mokslams ir paramą išleidžiant knygų seriją skirtą Baltijos studijoms yra Vytauto Didžiojo universiteto politikos mokslų garbės daktaras“, - iškilmingoje ceremonijoje kalbėjo rektorius prof. Z.Lydeka.

    Dėl VDU garbės daktaro vardo suteikimo VDU Senatas balsavo dar šių metų balandžio 18 dieną. Gegužės 16 d. prof. Z.Baumanas turėjo skaityti paskaitą Vytauto Didžiojo universitete, o gegužės 17 d. iškilmingame Senato posėdyje jam turėjo būti įteiktos VDU garbės daktaro regalijos. Tačiau dėl šeimyninių aplinkybių likus kelioms dienoms iki profesoriaus atvykimo, jo vizitas į Lietuvą buvo atšauktas. Lietuvos Respublikos ambasadoriui Jungtinėje Karalystėje Vygaudui Ušackui geranoriškai sutikus VDU garbės daktaro regalijas prof. Z.Baumanui nuspręsta įteikti Lietuvos ambasadoje Londone.

    „Zygmuntas Baumanas yra vienas didžiausių pasaulio socialinių teoretikų ir vienas reikšmingiausių XX a. postmodernizmo atstovų. Jo talentas neišsitenka vienos mokslų srities ribose. Z.Baumanas jautriai suvokia socialinę teoriją, analizuoja įvairius šiandieninio visuomeninio gyvenimo reiškinius: kultūrą, etiką ir moralumą, laisvę, intymumą, draugystę, meilę ir kt. Mūsų universitetas, suteikdamas Z.Baumanui garbės daktaro regalijas, „įsirašo“ į garbingiausių pasaulio universitetų sąrašą“, – sakė ceremonijoje Londone dalyvavęs VDU Politikos mokslų ir diplomatijos instituto direktorius prof. Leonidas Donskis.


   Pasak profesoriaus, būdamas lenkų kilmės britų sociologu Z.Baumanas visuomet domėjosi Lietuvos intelektualine kultūra. Su jo palaikymu 2001 m. prestižinėje akademinėje leidykloje „Rodopi“ įkurta prof. L.Donskio redaguojama vienintelė Europoje tarptautiniu mastu leidžiama ir platinama knygų serija iš Baltijos studijų.

   Z.Baumanas išpopuliarėjo 1989-aisiais pasirodžius veikalui „Modernybė ir holokaustas“. Už šią knygą 1990 m. jam buvo įteikta Amalfio sociologijos ir socialinių mokslų srities premija. Kaip vienas iškiliausių postmodernizmo teoretikų, savo darbuose Z. Baumanas analizuoja įvairius šiandienos visuomeninio gyvenimo reiškinius: šiuolaikinę kultūrą, politiką, etiką ir moralumą, laisvę. Į lietuvių kalbą yra išverstos Z.Baumano knygos „Globalizacija: pasekmės žmogui“ (2002) bei „Likvidi meilė: apie žmonių ryšių trapumą“ (2007), keletas kitų knygų fragmentų vertimų pasirodė specialybinėje sociologijos spaudoje.

    Garbės daktaro vardą VDU Senatas suteikia turintiems tarptautinį pripažinimą Lietuvos ir užsienio valstybių piliečiams už didelius nuopelnus Lietuvos valstybei, pasaulio ar Lietuvos mokslui ir kultūrai bei Vytauto Didžiojo universitetui. Po universiteto atkūrimo 1989 m. VDU garbės daktarų vardai suteikti 21 iškiliam asmeniui, tarp kurių – Vytautas Landsbergis, Stasys Lozoraitis, Czeslawas Miloszas, Marija Gimbutienė, Bernardas Brazdžionis, Alfonsas Nyka-Niliūnas, Jonas Mekas, Valdas Adamkus, Vaira Vike Freiberga ir daugelis kitų.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Spa 2007 23:24 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27164
Miestas: Ignalina
   Atidžiau panagrinėjęs seno kagėbisto Baumano ir pono Donskio ilgamečius ryšius, didelę draugystę bei abipusį palaikymą, manau, kad juos sieja ne tik priklausymas vienai tautai, bet yra ir dar kiti viešai neafišuojami ryšiai ...

     Štai nedidelė ištrauka iš L.Donskio biografijos
(šaltinis - http://www.vdu.lt/staff/PMDI/Donskis_lt.htm )

    "Gimė 1962 m. rugpjūčio 13 d. Klaipėdoje. 1980-1985 m. studijavo lietuvių kalbą, literatūrą ir teatro režisūrą Lietuvos valstybinės konservatorijos Klaipėdos fakultetuose.

     Baigęs studijas, išvyko į Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos katedrą, kurioje 1985-1987 m. tobulinosi kaip stažuotojas-tyrėjas. 1987-1990 m. – VU Filosofijos katedros aspirantas (doktorantas). 1990 m. gruodžio 11 d. VU apgynė filosofijos kandidato disertaciją."

     Kas, ypač baigęs teatro režisūrą, sovietmečiu  pakliūdavo į VU Filosofijos katedrą - manau, išmanantiems žmonėms aiškinti nereikia. :img01:


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007